Air Belgium zamelt 13.350 euro in voor Kom op tegen Kanker en Télévie

Mont-Saint-Guibert, 24 april 2018 – In de laatste rechte lijn naar zijn allereerste rechtstreekse langeafstandsvlucht naar Hongkong organiseerde Air Belgium op zaterdag 21 april twee voorbereidingsvluchten voor het grote publiek vanop Brussels South Charleroi Airport. De opbrengst van de ticketverkoop, 13.350 euro, ging integraal naar Kom op tegen Kanker anden Télévie, twee Belgische organisaties die kankeronderzoek steunen.

In totaal ervaarden meer dan 500 passagiers de volledige service van Air Belgium, van check-in tot landing. Deze generale repetitie was een eerste grote test voor Air Belgium en Brussels South Charleroi Airport. Bedoeling van de twee voorbereidingsvluchten was om de diensten van zowel Air Belgium als Brussels South Charleroi Airport te finetunen. Na afloop vulden de passagiers een tevredenheidsenquête in, zodat de luchtvaartmaatschappij en de luchthaven hun diensten helemaal op punt kunnen zetten.

13.350 euro voor Kom op tegen Kanker en Télévie
De stoelen in economyclass, premiumclass en businessclass kostten respectievelijk 20, 40 en 50 euro. In totaal zamelde Air Belgium met de twee voorbereidingsvluchten 13.350 euro in voor Kom op tegen Kanker en Télévie, twee Belgische organisaties die kankeronderzoek steunen. Oxfam-Solidariteit en Faim et Froid haalden na beide vluchten dan weer 2 ton kleren, spelletjes en boeken op.

Niky Terzakis, CEO van Air Belgium, blikt tevreden terug: “Met Air Belgium willen we anders zijn dan de andere luchtvaartmaatschappijen. Daarom wilden we iedereen de kans geven om deel te nemen aan de voorbereidingsvluchten. Normaal zijn die enkel toegankelijk voor medewerkers en hun familie, maar wij wilden ook de feedback van het grote publiek. Dat we op deze manier ons steentje konden bijdragen aan twee fantastische goede doelen, is de kers op de taart.”

Over Air Belgium
Air Belgium NV is een Belgische rechtsvennootschap met hoofdzetel in Mont-Saint-Guibert, Waals-Brabant. Het heeft als missie om zowel zakelijke als particuliere reizigers langeafstandsvluchten aan te bieden voor lage prijzen. Air Belgium opereert vanop Brussels South Charleroi Airport.

LVTPR
airbelgium@lvtpr.com